Accounting

Dossier

Met de dossier formule kan je een project administratie makkelijk invoeren in Yuki. Op die manier kunnen de kosten of de omzet gesplitst worden per werknemer, afdeling of project. Daarnaast kan je van elk dossier een winst en verlies rekening opvragen.

Je ziet hierboven dat er per client een dossier is aangemaakt. Daarnaast zijn er ook dossiers aangemaakt voor verschillende vestigingen. Een nieuw dossier maak je aan door op het plusje linksboven te klikken. Dit nieuwe dossier geef je een omschrijving, code, startdatum, administratie en relatie. Daarnaast kan je er ook een tag aan hangen zodat je het dossier snel kan vinden.

 

Voor elk dossier kan je een budget voor de verkoop en inkoop maken. Aan de rechterkant kan je aangeven wie toegang heeft tot het dossier. Heb je alle instellingen van het nieuwe dossier ingevuld dan klik je op bewaren linksboven.

 

Je kan altijd in de gaten houden of je nog onder het budget zit. Hiervoor klikken we op margebijdrage. Hier zie je een overzicht per dossier. Op deze manier kan je in de gaten houden of het qua inkomsten en uitgaven goed gaat.

 

Het kan zo zijn dat een factuur al wel verwerkt is in de administratie, maar nog niet gekoppeld is aan een dossier. Je vind deze transacties bij het kopje acties. Onder acties staat niet gekoppeld. Hier staan alle facturen die nog niet gekoppeld zijn. Door op het zwarte icoontje aan de rechterkant te klikken kan je de factuur aan een dossier koppelen

Als je bij het insturen van je facturen via de e-mail #dossiercode stuurt. Dan wordt het factuur direct aan het juiste dossier gekoppeld. Ook kan je een OCR herkenningsregel aanmaken. Hiervoor ga je naar archief en klik je op herkenningsregel. Klik op het plusje linksboven om een nieuwe herkenningsregel te maken. Hieronder is te zien dat je aan de rechterkant een dossier kan toevoegen.

Bij de margebijdrage kan je op elk dossier klikken. Je komt dan in het submenu zoals je hieronder ziet.

Bij de gegevens zie je voornamelijk de financiƫle inhoud van het dossier. Je kan bij elk document dat ten grondslag ligt aan de balans doorklikken. Bij koppeling kan je complete overzichten zien van documenten, relaties en gemaakte afspraken dat aan het dossier gekoppeld zijn.

 

Heeft u een vraag? Laat het ons weten

 

 

Terug naar vorige pagina