Accounting

MijnKantoor(app)

Met MijnKantoor werkt Practical Accounting vanuit een veilige omgeving aan jouw persoonlijke aangifte. Via dit platform sta je snel in contact met je accountant. Je kan snel op een veilige manier jouw fiscale documenten aanleveren die we nodig hebben voor het doen van een complete en juiste belastingaangifte.

YouTube video

 

Op het dashboard van MIjnKantoor zie je in welke fase jouw aangifte is. Jouw berichten, taken, dossier, terugbelverzoeken, Timeline en instellingen staan hier, net zoals in het hoofdmenu links, horizontaal weergegeven. Via het dashboard heb je snel inzicht in de voortgang van jouw aangifte. Per stap staat eronder wie er verantwoordelijk voor is. Je ziet bij stap 3 dat daar client staat. Bij deze stap heeft de accountant documenten nodig om door te kunnen. De andere stappen zullen door de accountant worden gedaan.

 

 

Door op berichten te klikken kom je in de chats waar jij deel vanuit maakt. Hier sta je rechtstreeks in contact met je accountant. Een vraag is dus snel gesteld. Via MijnKantoor zal jouw accountant documenten uitvragen. Deze moet je uploaden zodat de accountant de aangifte kan gaan maken. Per document die jij moet aanleveren wordt een taak aangemaakt. Deze taken zie je terug in de chat. Als je alle taken overzichtelijk wil zien, druk je op taken bovenaan de chat. Je kunt deze hier ook meteen uitvoeren. Heb je een vraag over je taken.

 

 

Naast dat jouw taken in de chat staan, is er ook een overzicht van al jouw taken onder het kopje Taken. Hier staat welke taken je nog moet uitvoeren en welke al zijn uitgevoerd. Wanneer je een document wil uploaden (een taak uitvoeren), druk je op Taak uitvoeren.

 

 

Wanneer je op taak uitvoeren hebt gedrukt zie je het scherm wat hieronder is afgebeeld. Hier kan je in de grijze balk jouw document uploaden passend bij de taak. Je kunt eventueel nog een bericht achterlaten voor jouw accountant. Wanneer je alle documenten van deze taak erin hebt gezet, druk je op uploaden. Nu is je document definitief aangeleverd bij de accountant. De status van de taak wordt nu in afwachting. Wanneer de accountant naar het document heeft gekeken en de taak goedkeurt wordt de status groen en staat er voltooid.

Voorbeeld: Ik druk op taken in het linker hoofdmenu. Hier zie ik taken openstaan. Een van de taken is een document uitvraag voor de WOZ waarde onroerende zaken (2019). Deze taak zie je ook op de afbeelding hierboven. Druk vervolgens op Taak uitvoeren. Nu zie ik het scherm wat hieronder is afgebeeld. Ik druk op de grijze balk, zoek het document waar de WOZ waarde van mijn onroerende zaken (2019) in staat en klik om deze in MijnKantoor te zetten. Om het definitief te uploaden druk je op uploaden. Nu is het document ingeleverd en zal de status van de taak veranderen in taak in afwachting zoals je hier beneden ziet. Als het juiste document bij de juiste taak is aangeleverd zal de taak groen worden en is de taak voltooid.

 

 

Bij dossier kun je jouw documenten uploaden en in mappen stoppen. Zo heb je overzicht over al jouw documenten in de verschillende categorie├źn.

 

 

Door op het plusje te drukken kun je nieuwe documenten uploaden in jouw dossier. Zo heb je een plek waar al jouw persoonlijke documenten opgeslagen zijn. Deze kun je makkelijk terugvinden op jaartal en periode. Nieuwe documenten uploaden doe je door op het rode plusje te drukken.

 

 

Op de timeline zie je alle handelingen en stappen die zijn gedaan. Hier kan je per onderdeel zien wat op welk moment is gedaan.

 

 

Heeft u een vraag? Laat het ons weten

 

Terug naar vorige pagina