Algemene voorwaarden opstellen ?
Als ondernemer is het belangrijk om goede afspraken te maken met je klanten en leveranciers. Een manier om deze afspraken vast te leggen, is door middel van algemene voorwaarden. In deze blog gaan we dieper in op het opstellen van algemene voorwaarden en wat erin moet staan.
Waarom algemene voorwaarden opstellen?
Algemene voorwaarden zijn bedoeld om de wederzijdse rechten en plichten tussen jou als ondernemer en je klanten en/of leveranciers vast te leggen. Door algemene voorwaarden op te stellen, voorkom je discussies achteraf en kun je geschillen voorkomen. Het opstellen van algemene voorwaarden is dus een belangrijk onderdeel van goed ondernemerschap.
Wat moet er in de algemene voorwaarden staan?
In algemene voorwaarden staan onder andere de leveringsvoorwaarden, betalingsvoorwaarden, garantievoorwaarden en aansprakelijkheidsvoorwaarden. Daarnaast moeten de algemene voorwaarden duidelijk en begrijpelijk zijn opgesteld. Het is belangrijk om rekening te houden met het feit dat algemene voorwaarden niet in strijd mogen zijn met de wet.
De leveringsvoorwaarden beschrijven bijvoorbeeld hoe de levering van goederen of diensten verloopt, wat de levertijd is en wie verantwoordelijk is voor eventuele vertragingen. De betalingsvoorwaarden beschrijven wanneer en hoe er betaald moet worden. De garantievoorwaarden beschrijven de garantie die je biedt op je producten en/of diensten. De aansprakelijkheidsvoorwaarden beschrijven wie er aansprakelijk is in het geval van schade of verlies.
Algemene voorwaarden laten maken
Het opstellen van algemene voorwaarden kan best lastig zijn. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de algemene voorwaarden aansluiten op jouw specifieke bedrijfsactiviteiten en dat ze voldoen aan de wettelijke vereisten. Daarom kan het verstandig zijn om de hulp in te schakelen van een jurist, advocaat of financieel specialist. Zij kunnen je helpen bij het opstellen van de algemene voorwaarden en ervoor zorgen dat deze juridisch waterdicht zijn.
Wij hebben door onze samenwerking met een aantal juristen ruime ervaring in het opstellen van algemene voorwaarden die volledig aansluiten op jouw specifieke bedrijfsactiviteiten. Wij zorgen ervoor dat jouw algemene voorwaarden voldoen aan de wettelijke vereisten en dat ze duidelijk en begrijpelijk zijn opgesteld. Zo kun jij met een gerust hart ondernemen, zonder zorgen over discussies of geschillen achteraf. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over hoe wij je kunnen helpen bij het opstellen van jouw algemene voorwaarden.
Opstellen van algemene voorwaarden uitbesteden?
Het opstellen van algemene voorwaarden is een belangrijk onderdeel van goed ondernemerschap. Algemene voorwaarden helpen bij het voorkomen van discussies en geschillen.
Zorg ervoor dat de algemene voorwaarden duidelijk en begrijpelijk zijn opgesteld en voldoen aan de wettelijke vereisten. Het is het fijn om te weten dat er experts zijn die je daarbij kunnen helpen en adviseren. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen bij het opstellen van algemene voorwaarden? Plan dan direct een vrijblijvende afspraak in of neem contact met ons op door te bellen naar +31 (0) 88 011 4000.
Meer weten over salarisadministratie uitbesteden of zelf doen?
