
Online boekhouden bv: hoe werkt dat?
Wil je gaan online boekhouden in je bv? En ben je op zoek naar een boekhouder voor jouw BV structuur? Wanneer je de boekhouding bij Practical uitbesteedt heb je altijd en overal inzicht in je bv door actuele gegevens. Waar je informatie voorheen haalde uit fysieke documentatie, is tegenwoordig online boekhouden veelvoorkomend. Met behulp van de nieuwste technologieën is het mogelijk om te sturen op actuele informatie.
Boekhouder voor de bv structuur
Wanneer je overgaat naar een b zal er veel veranderen. Vaak praten we dan ook over een bv structuur, omdat er meerdere entiteiten bij betrokken zijn . De meest voorkomende combinatie is dan ook een werkmaatschappij met één of meerdere holding bv’s. Maar hoe houd je als ondernemer controle over de boekhouding van je bv? Hoe zorg je ervoor dat je vennoot wél mee kan kijken in de boekhouding van de werkmaatschappij, maar niet in die van jouw holding bv?
De bv boekhouding online bijhouden
Je bv boekhouding houd je gemakkelijk online bij in onze boekhoudsoftware. Binnen onze boekhoudsoftware houden we rekening met de bv structuur, zodat je snel kunt wisselen tussen de verschillende administraties. Het is erg belangrijk om de bv boekhouding op orde te hebben en houden. Zo weet je niet alleen hoe je ervoor staat, maar ook of je bijvoorbeeld nieuwe plannen kunt financieren. Wij adviseren je hier ook graag over. Heb je bijvoorbeeld vragen over het verkrijgen van financieringen of heb je algemeen financieel advies nodig? Dan staan wij voor je klaar.
Meer dan alleen de administratie voor je bv
Practical doet veel meer dan alleen de boekhouding en administratie voor de bv. Wij zijn er ook voor juridisch en fiscaal advies. Wij zijn je persoonlijke sparringpartner en zijn altijd bereikbaar en dus ook in het weekend. Als wij kansen zien of als er nieuwe wet- en regelgevingen zijn die mogelijk van invloed kunnen zijn binnen de sector, nemen we daar proactief contact met je over op. Zo ben je altijd op de hoogte en kun je alles uit je onderneming halen.
De bv jaarrekening voor de KvK
Een grote uitgave voor bv’s is de verplichte KvK jaarrekening. Maar deze hoge kosten zijn nu verleden tijd. Met Practical wordt de KvK bv jaarrekening automatisch voor je gemaakt, zonder extra kosten. En deze sluit altijd 100% op je boekhouding aan. Binnen 5 minuten deponeer je met onze boekhoudsoftware zelf je KvK jaarrekening. En zolang je omzet onder de € 12 miljoen per jaar is, mag dat zonder accountantsverklaring. Een besparing van al snel € 1.000 per bv per jaar.
De administratie in handen van onze professionals
Het ondersteunen van een ondernemer vraagt om specialistische kennis van de BV structuur. Onze maatwerkoplossingen zorgen ervoor dat jij als ondernemer dagelijks niet meer bezig hoeft te zijn met je administratie. Doordat we informatie kunnen koppelen naar één platform heb je dagelijks het overzicht wat je nodig hebt en word de informatie door onze medewerkers op dag basis bijgewerkt.
Administratie bv zelf doen of uitbesteden?
Administratie bv zelf doen? Waarom zou je die tijd niet beter besteden? De boekhouding zelf doen zorgt ervoor dat je niet de focus hebt in datgene waar je goed in bent. Met onze boekhoudsoftware hoeft je zelf niet te boeken en wordt alle informatie overzichtelijk gepresenteerd in je boekhouding. Met real time inzicht kun je sturen op feiten en kun je de focus leggen op jouw onderneming. Naast het ontzorgen van de boekhouding, verzorgen wij ook fiscaal advies. Zodra er iets verandert in de wet- en regelgeving zijn onze specialisten daar als eerste van op de hoogte en jij als ondernemer dus ook. Ook voorzien wij je graag van financieel en ondernemersadvies. Doordat wij ons hier mee bezighouden, laten wij samen met jou de onderneming groeien. En kun jij je focussen op andere belangrijke zaken van het ondernemen.
Salarisadministratie bv uitbesteden
Salarisadministratie komt er binnen de bv structuur bij, omdat je jezelf als DGA moet gaan verlonen. Vaak wordt dit gezien als een complexe bezigheid. Het is dan vaak lastig en complex om dit zelf allemaal bij te houden, daarom verzorgen wij ook de salarisadministratie. We adviseren graag over werkkostenregeling (WKR) en de beloning van medewerkers.
Als kantoor kunnen we een totaaloplossing aanbieden als accountant voor de horeca die niet alleen je administratie kan bijhouden, maar ook kan voorzien van fiscaal en juridisch advies en ook zorg kan dragen voor de salarisadministratie. Tenslotte maken we ook de jaarrekening voor je op en controleren we deze. Ben je controleplichtig? Dan kun je bij ons ook terecht voor de financial audit en controlling. Zo heb je één aanspreekpunt voor alle financiële zaken.
Meer weten over online boekhouden in de bv?
